مبانی نظری وپیشینه تحقیق سبک های عشق ورزی +doc

سه شنبه 26 دی 1396
3:53
خسرو

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سبک های عشق ورزی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 51 کیلو بایت

تعداد صفحات : 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

ملا صدرا از عشق حقیقی در مقابل عشق مجازی سخن می گوید . عین القضات از عشق کبیر (عشق خدا به انسان ) ، عشق صغیر (عشق انسان به خدا) و عشق میانه (عشق انسان به انسان ) سخن به میان آورده و می گوید همین عشق میانه است که بوعلی سینا آنرا عشق ظرفا به خوبرویان می نامد و سهروردی آنرا در عشق یعقوب و زلیخا به یوسف می بیند و مولانا آنرا در عشق به شمس تبریزی تجربه می کند . گروهی این عشق را مذموم دانسته اند و گروهی نیز از درک آن عاجز مانده اند . برخی آنرا نوعی بیماری درونی و نفسانی خوانده اند و برخی هم آنرا جنون الهی به شمار آورده اند و اما بسیاری نیز آنرا ستوده اند و از فضایل نفسانی خوانده اند تا جایی که عین القضات ، عشق میانه را برای رسیدن به عشق خدا ضروری می دانست.ابو علی سینا در کتاب قانون ، مرض عشق را این گونه توصیف کرده است : " عشق مرضی است وسوسه انگیز و به مالیخولیا شباهت دارد . سبب این بیماری آنست که انسان فکر خود را به کلی به شکل و تصویرهایی مبذول می دارد و در خیالات خود غرق می شود و شاید آرزوی آن نیز در پدید آمدن بیماری کمک کند و ممکن است آرزوی کمک نکند ولی این تمرکز فکر متمادی سبب بیماری می شود( صنعتی، 1374 ). درمتون دینی اسلامی عشق در مرتبه ای بسیار عالی تر توصیف شده است و بعنوان عالی ترین تجلی عالم هستی ، قلب انسان را به سوی کمال و زیبایی سوق می دهد ، خدا انسان را به گونه ای آفریده است که وقتی به سوی نور وجود مطلق متمایل می شود با تمام وجود به سمت آن کشیده می شود به این ترتیب عشق کشش قلب انسان است به سوی خدا. این تعبیر در قرآن کریم و در متون اسلامی با عباراتی مانند حب نشان داده شده است . حب یا عشق ماهیتی انسانی دارد و هدف اصلی آن نیز خداست ولی در پاسخ به این که چرا عشق که اصالتا می باید متوجه خدا باشد ، به انسان ها تعلق پیدا می کند باید گفت که عشق در مراتب پایین تر انسانی به سمت نشانه هایی از جمال و کمال الهی که در انسان ها بعنوان خلیفه ی او به ودیعه گذاشته شده است ، متوجه می شود . در واقع عشق یک انسان به انسان دیگر اگر خالی از هوا و هوس باشد نشانه ای از عشق به کمال مطلق است . (علی اصغر احمدی ، 1381). فلاسفه ی غرب هم تعاریف خاصی از عشق ارائه داده اند : افلاطون سه نوع عشق معرفی می کند ؛ عشق هوسباز ، عشق خودمدارانه و عشق والایش یافته . ارسطو عشق را کوری حس از دریافت کاستی های معشوق می داند و پلوتارک آنرا جنون معرفی می کند . به نظر لئو بوسکالیا ، عشق موهبت عظیم و شگفت انگیزی است که به وجود آورنده شادی و خوشی و خوشحالی است . عشق همواره به صورت هدیه ای است که در روز اول زندگی به انسان ارزانی می شود و آدمیان باید به خود جرات دهند که جعبه ی هدیه را باز کنند و کاغذ هدیه را پاره کنند و آنگاه اعجاز عشق را دریابند . (بوسکالیا ، 1370). میلان کوندرا (1987) از سرگشتگی عشق گفته و می گوید حیران بودن فارغ از ارزش داوری به مراتب بالای عشق تعلق دارد ، حرکتی که در آن زنگارهای فردیت شسته می شود . لئون هربرئوس عشق را احساسی اختیاری و آرزوی رسیدن به هر آنچه نیکوست می داند . هری هارلو (1958) در مقاله ای تحت عنوان ماهیت عشق چنین می نگارد که عشق حالتی فوق العاده ، ژرف ، حساس و نیروبخش است و روان شناسان در این زمینه در رسالت خود کوتاهی نموده اند زیرا اندک چیزی را که در مورد عشق می دانیم فراتر از مشاهده ساده ای نیست و اندک چیزی که در مورد آن نگاشته ایم توسط شاعران و رمان نویسان بهتر نگارش شده است . ( صدقی ، 1383). از سویی روان شناسان عشق را یک هیجان اساسی و مثبت معرفی می کنند. اما در مورد مفهوم عشق و انواع آن اتفاق نظر وجود ندارد . آنها همواره بین دوستی و عشق تفاوت قائل می شوند . عشق تا سن بلوغ شروع نمی شود و با رگه های زیستی و جنبه های فطری و به خصوص بلوغ جسمی همراه است در حالیکه دوستی با تکامل عاطفی انسان ها و رشد اجتماعی نوع بشر همراه است و چندان با غریزه ی جنسی مرتبط نیست . روان شناسان فرهنگی از جمله افرادی هستند که به مفهوم سازی عشق توجه نموده اند. برخی تفاوت های فرهنگی نیز در مورد مفهوم عشق وجود دارد و حتی معنای عشق از یک دوره تاریخی به دوره ی دیگر نیز متفاوت است . در حالت عشق وحدت و همسازی شخصیت آدمی و فردیت او محفوظ می شود . عشق نیروی فعال بشری است نیرویی است که موانع بین انسان ها را می شکند و آدمیان را با یکدیگر پیوند می دهد . عشق انسان را بر احساس انزوا و جدایی چیره می سازد با وجود این به او امکان می دهد خودش باشد و همسازی شخصیت خود را حفظ کند . در عشق تضاد جالبی روی می دهد ؛ عاشق و معشوق یکی می شوند و در عین حال از هم جدا می مانند. حسادت ، رشک ، بلند پروازی و هر نوع حرصی جزء شهوات به حساب می آیند ، عشق یک عمل است . عمل بکار انداختن نیروهای انسانی است که تنها در شرایطی که شخص کاملا آزاد باشد، نه تحت زور و اجبار، آنها را به کارمی اندازد، عشق فعال بودن است نه فعل پذیری ؛ پایداری است نه اسارت ، نثار کردن است نه گرفتن . مردمی که جهت گیری اصلی آنان بارور نیست احساس می کنند که نثار کردن فقر می آورد و بدین ترتیب اکثر این نوع افراد از نثار کردن می پرهیزند و برای کسی که دارای منش بارآور و سازنده است نثار کردن برترین مظهر قدرت آدمی است . در حین نثار کردن است که قدرت خود ، ثروت خود و توانایی خود تجربه می شود. تجربه نیروی حیاتی و قدرت درونی که بدین وسیله به حد اعلای خود می رسد فرد را غرق در شادی می کند .فرد خود را لبریز ، فیاض ، زنده و در نتیجه شاد احساس می کند و نثار کردن از دریافت کردن شیرین تر است ، نه به سبب اینکه فرد به محرومیتی تن در می دهد بلکه به این دلیل که شخص در عمل نثار کردن زنده بودن خود را احساس می کند (http://mohsenazizi.blogfa.com) .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ایجاد یک تجارت اینترنتی (کامپیوتر و IT)

سه شنبه 26 دی 1396
3:53
خسرو

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات31
حجم فایل34 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ایجاد یک تجارت اینترنتی

ایجاد یک تجارت اینترنتی:

در اینجا لیستی از تجارتهایی را که شما می توانید در دنیای اینترنت وب (web) از آنها بهره برداری نمائید را ارائه داده ایم. یکی از آنها را از لیست مورد نظر انتخاب و یک استراتژی اینترنتی را برای آن تجارت دنیا نمائید. در اینجا شما احتیاج دارید که مدل تجاری اینترنتی را که باید در این رابطه دنیال نمائید شناسائی نماید، و از اینترنت برای جستجوی و تحلیل نمودن بازار تجارت و رقبای خود و بخش طراحی وب سیاست خود برای آن و بخصوص آن تجارت استفاده نمائید.


فهرست مطالب:

ایجاد یک تجارت اینترنتی.. 1

سفری مجازی به سیاستهای تجاری الکترونیک.. 1

انتخاب یک مدل تجاری ایترنتی و طراحی و پیاده سازی یک استراتژی web. 2

تجارت اول: شرکت اطلاعاتی (Infoinc) 2

تجارت دوم: صنایع فلزی هوا فضا 3

تجارت سوم: کلومبیانا: 4

تجارت چهارم: شرکت ابزار خانگی برای تعمیرات و خود انجام دهی برخی امور. 4

تجارت پنجم: شرکت تایرهای کم هزینه: 5

ایمنی سازی شبکه های بی سیم: 6

رمز گذاری و ساختار کلیدی عمومی: 7

سند دیجیتال: 9

ساختار کلیدی همگانی (PKI): 9

اطمینان از صحت نرم افزار: 10

10.5 مدیریت، فرصت ها، درگیری و راه حل ها: 11

فرصتها: 11

درگیری مدیریتی: 12

طراحی سیتسمهایی که نه دارای کنترل حداکثر و نه دارای کنترل حداقل می باشند: 12

اجرای یک خط مشی امنیتی موثر: 12

خطوط راهنمای راه حل: 13

تجارت خود را به راه بیاندازید: مالی و حسابداری : 14

منابع انسانی: 14

تولید و محصول: 14

خرید و فروش و بازار. 15

ترمین نرم افزار کاربردی: ارزیابی یک خطر در ریسک امنیتی.. 19

گسترش یک طرح بازیابی موارد صدمه دیده: 20

پروژه تجاری الکترونیک ارزیابی سرویسهای منبع یابی امنیتی: 22

پروژه های گروهی تحلیل حساسیت های امنیتی.. 23

دغدغه ای نرم افزاری بانک سلطنتی کانادا 24


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی +doc

سه شنبه 26 دی 1396
3:53
خسرو

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی

دسته بندی : مدیریت مالی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 95 کیلو بایت

تعداد صفحات : 70

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چهارچوب این پژوهش از نوع پنداشتی و بر اساس مفاهیمی چون آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن و چگونگی تامین نیازهای اساسی روانی بر اساس تئوری خود تعیین کنندگی استوار است و در راستای آن مفاهیم فوق در محیط بالینی پرستاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

کلمه آموزش از واژه لاتین “educate” که به معنای آموختن است مشتق شده است.ریشه کلمه آموزش به معنای آشکار نمودن توان بالقوه یک فرد است. آموزش رفتارهای فرد را اصلاح مینماید و باعث تغییراتی در رفتار فرد میگردد که برای وی سودمند است.میتوان گفت آموزش یک فرایند اجتماعی است که اهمیت آن دراصلاح رفتار است(29) و طیف وسیعی از فعالیتها را در برمیگیرد(30).

همچنین آموزش به فعالیتهای حرفه ای معلم گفته میشود و به عنوان فراهم آوردن فرصتهایی برای اینکه دانشجویان یاد بگیرند، تعریف شده است.پس بنا به تعریف آموزش به فعالیتهایی گفته میشود که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی آموزگار طراحی میشود و بین آموزگار و یادگیرنده بصورت کنش متقابل جریان می یابد و نقش معلم صرفا فراهم آوردن شرایط و امکاناتی است که یادگیری را آسان میسازد(33). از این رو آموزش مجموعه فعالیتهایی است که در خدمت پرورش و کارآموزی قرار دارند(5).

هایگرن[1] معتقد است که آموزش فرایندی مرکب است که تعبیر متفاوتی از دیدگاه های مختلف دارد. فیلسوفان عامل اصلی آموزش را مد نظر قرار میدهند و روانشناسان به فرد یادگیرنده و فرایند یادگیری مینگرند و جامعه شناسان به سیستم اجتماعی که در تعامل با گروه و فراگیرنده است، میپردازند( 27 ).

نظامهای آموزشی و فعالیتهای حاکم بر آن با توجه به پیشرفت جوامع، همواره دستخوش تغییر و تحول است که این امر خود معلول تحولات اجتماعی و علوم مختلف آن می‌باشد. سرعت تحول نظامهای آموزشی به حدّی است که گاهی موجب تغییر کل ساختار آموزشی جامعه می‌گردد(14). از این رو در دنیای امروز هیچ‌کس از آموزش و یادگیری2 بی نیاز نیست و یادگیری بخشی از زندگی انسانها محسوب می‌گردد. شاید به جرأت بتوان گفت که مهمترین اصل زندگی انسانها یادگیری است؛ زیرا انسان از بدو تولد تا انتها با فرایندهای مختلف یادگیری روبه‌رو می‌باشد(31).

مفهوم یادگیریرا میتوان به صورتهای مختلف تعریف کرد : کسب دانش و اطلاعات، عادتهای مختلف، مهارتهای متنوع و راه های گوناگون حل کردن مسائل مختلف.به گفته هرکنهان و السون[2] یادگیری یکی از مهم ترین موضوعات در روانشناسی امروز و در عین حال یکی از مشکل ترین مفاهیم برای تعریف کردن است(5).

رفتارگرایان یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری و پیروان مکاتب شناختی، آن را کسب بینش‌های جدید و یا تغییر در بینش‌های گذشته عنوان می‌کنند(31).

شاید یکی از جامع‌ترین تعاریف یادگیری از دیدگاه مارکس و هلیوس[3] باشد. در این تعریف آمده است یادگیری یعنی ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر آنکه این تغییر بر اثر اخذ تجربه رخ دهد(5). در جریان هر یادگیری دو شرط اساسی یعنی فراگیر و فراده وجود دارند. البته بدیهی است که فراده یا معلم هرگز چیزی رایاد نمی‌دهد بلکه شرایط را فراهم می‌سازد تا فراگیر یاد بگیرد(14). درتوضیح این تعریفلازم است اصطلاحات تغییرنسبتا پایدار،توانایی بالقوه وتجربهشرح داده شود. منظورازتغییرنسبتا ((پایدار))، تغییری است که دوام دارد.هدف از(( توانایی بالقوه))، عبارت است ازتوانایی که فردوجوددارد، اماهنوز ظاهرنشده است. مثلا عده ای ازما این توانایی را داریم که خلبانماهری شویم اما درحال حاضر نمی توانیم خلبانی کنیم. دراین مورد گفته می شودکهتوانایی مابرای هدایت یک هواپیما بالقوه است و هنوز به فعل در نیامده است.هدفازکاربرد کلمه ((تجربه)) این است که تغییراتی را می توان به عنوان یادگیری به حسابآورد که محصول تمرین باشد نه تغییراتی که دراثر رشد وبلوغ، مثل رشد قد و وزن بهوجود می آید(5 ).

یادگیری یک رویداد کاملا درونی است.تمام آنچه را که ما یاد میگیریم بطور انحصاری و اختصاصی در سلولهای مغزی و احتمالا بصورت الگوهای خاصی از فعالیتهای سلول مغزی ذخیره می شود.برای کسب اطلاع از میزان یادگیری فرد به رفتار قابل مشاهده او مراجعه می کنیم(32). در واقع یادگیری کسب دانش یا مهارت توسط فرد است. برای یادگیری موثر و کارا نیاز است که بدانید دانشجویان چه چیزی را برای یادگیری نیاز دارند. یادگیری بستگی به انگیزه برای یادگیری ، توانایی یادگیری و محیط یادگیری دارد(33).

فرایند آموزش-یادگیری به اندازه قدمت انسان است. در صورتی که این فرایند موثر باشد ، فرد یادگیرنده می تواند بهترین بهره را از چیزهایی که در محیط پیرامونش است، ببرد. در صورتی که فردی هنر تعامل با اطرافیان را نیاموزد، مشکلات زیادی را نسبت به فردی که روابط اجتماعی مناسبی را فرا گرفته است خواهد داشت. بنابراین کسب دانش، مهارت و نگرشی که بتواند فرد یادگیرنده را به روش مناسبی برای سازگاری با محیط آماده نماید از اهداف فرایند آموزش- یادگیری می باشد. این فرایند وسیله ای است که در طی آن مدرس، فرد یادگیرنده و برنامه ها به صورت منظمی برای تامین اهداف از پیش تعیین شده سازماندهی می شوند.این فرایند شامل اجزائی مثل روش آموزش، مواد درسی، کلاس درس و بحث وخلاقیت در کلاس می باشد. فرایند آموزش و یادگیری با تکمیل شدن چنین محیطی تحت تاثیر قرار می گیرد. این فرایند می تواند با تامین شرایط مناسب برای یادگیرندگان غنی و دائم گردد. مدرس می تواند با در نظر گرفتن نیازهای افراد یادگیرنده، نقش بسیار مهمی در تسهیل این فرایند داشته باشد.

در پرستاری، یادگیری در یک چهارچوبی از عوامل موثر بر کیفیت و تاثیر بخشی برنامه آموزشی قرار دارد. این عوامل می تواند شامل نوع فلسفه موسسه آموزشی، یادگیرندگان، دانشکده، علائق و عقاید کسانی باشد که در برنامه آموزشی شرکت می کنند. برنامه آموزش پرستاری تحت تاثیر این عوامل قرار می گیرد و تمرکز این برنامه ها در صورت عوض شدن این شرایط ، تغییر خواهد نمود(29).

آموزش پرستاری مجموعه ای از علوم تئوری و فعالیتهای عملی ، مهارت ، خلاقیت و تجربه است(2).در قرن اخیر با پیشرفت دانش و تکنولوژی، پرستاری نیز دچار تحولات عظیمی شده است. موانع و مشکلات آموزش پرستاری بخصوص در نحوه آموزش دانشجویان میتواند اثرات نامطلوبی در دستیابی به اهداف متعالی حرفه پرستاری داشته باشد(27).


1-Hygern

2-learning

3-Hergenhahn and Elson

Hellois-Marquize and1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اهمیت شبكه های صوتی پاكتی (کامپیوتر و IT)

سه شنبه 26 دی 1396
3:53
خسرو

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات48
حجم فایل1.814 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اهمیت شبكه های صوتی پاكتی

مقدمه:

امروزه شبكه های مخابراتی و ارتباط از راه دوری كه اینترنت و صوت پاكتی استفاده می كنند ، طرفداران زیادی پیدا كرده است ، این روش انتقال صوت كه به كمك پروتكل ها اینترنتی انجام می گیرد بسیار كم هزینه تر از روش های قدیمی و سویچ مداری سابق هستند . همین امر باعث شده است تا طراحان شبكه های مخابراتی نسل نوینی از شبكه تلفنی را پیشنهاد كنند كه كاملا” مبتنی بر استفاده از اینترنت و صوت پاكتی می باشد . در این شبكه ها ترافیك صوتی بخش كوچكی از ترافیك عظیم داده ای را تشكیل می دهد .

ما در این نوشتار سعی كرده ایم اهمیت شبكه های صوتی پاكتی را نشان دهیم و مفهوم تكنولوژی Voice Over IP را روشن نموده و با معرفی ساختار و معماری هایی مربوط به آن و نیز آشنایی با پروتكل های شبكه ای خاصی كه برای این تكنولوژی استفاده می شود ، به صورت
دقیق تری با این نوع شبكه ها آشنا شویم . بنابراین در فصل اول در باره مفاهیم و تعاریف مربوط به این تكنولوژی بحث خواهیم نمود و در فصل دوم به بررسی تقریبا” كاملی از پروتكل های و استانداردهای این تكنولوژی می پردازیم .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق یادگیری خود تنظیمی +doc

سه شنبه 26 دی 1396
3:53
خسرو

مبانی نظری وپیشینه تحقیق یادگیری خود تنظیمی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 69 کیلو بایت

تعداد صفحات : 77

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یادگیری خود تنظیمی

به اعتقاد روان شناسان هر رفتاری که از ما سر می زند، معلول یادگیری است. بدین معنی که یک رشته از یادگیری های ساده تر موجب یادگیری های پیچیده تر می شوند. به علاوه چون محیط زندگی افراد آدمی همواره در معرض تغییر است، انسان برای غلبه بر این دگرگونی ها ناچار از یادگیری است
(مختاری، 1389).

یادگیری، یک فرایند است. در هر فرایند، عوامل و متغیرهایی در حال تعامل‌اند. بر خلاف گذشته که تصور می‌شد توانایی یادگیری هر فرد، تابعی از میزان هوش و استعدادهای اوست، در چند سال اخیر این نظریه در میان روان‌شناسان قوت گرفته است که با وجود نقش تعیین‌کننده عواملِ ذاتی هوش و استعداد در یادگیری، عوامل غیرذاتی نیز در این رابطه، مهم قلمداد می‌شوند. یکی از این موارد «راهبردهای یادگیری» است که روان‌شناسی تربیتی در کشف این راهبردها، در چند سال اخیر، پیشرفت زیادی داشته است. یادگیری برای انسان و سایر موجودات زنده، اهمیت بنیادینی دارد. در عمل، تمام فعالیت‌های روزانه ما (صحبت کردن، فهمیدن، خواندن، ارتباط اجتماعی و...) وابسته به دریافت و ذخیره اطلاعات از محیط پیرامون ما می‌باشد. حافظه و یادگیری، ما را قادر می‌سازد تا مهارت‌های تازه آموخته و رفتارهای تازه در خود ایجادکنیم. بدون یادگیری احتمالاً هیچ‌گونه حیات انسانی وجود نمی‌داشت ( مفاخری و معتمدی، 1390 ).

در دهه های اخیر نقش و اهمیت راهبردهای خود تنظیمی در یادگیری به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است. رویکرد خود تنظیمی فرایند پیچیده ای است که تغییراتی را در مهارت ها، خود نظم دهی، دانش راهبردی، توانایی ها و انگیزش یادگیرندگان ایجاد می کند (گراهام[1] و هریس[2]، 2005). بیش از دو دهه است که نقش الگوی خود تنظیمی به عنوان یک رویکرد آموزشی برای تحول راهبردهای تحصیلی و خود نظم دهی در بین دانش آموزان ثابت شده است (علی بخشی، آقا یوسفی، زارع، بهزادی پور، 1390).

خودتنظیمی در یادگیری از مقوله هایی است که به نقش فرد در فرایند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال 1967 توسط بندورا[3] مطرح شد. زیمرمن (1986)، نیز به عنوان یکی از نظریه پردازان تئوری شناختی – اجتماعی، راهبردهای یادگیری خود تنظیمی را نوعی یادگیری تعریف کرده است که در آن دانش آموزان به جای آنکه برای کسب مهارت و دانش، بر معلمان و والدین یا دیگر عوامل اموزشی تکیه کنند، شخصاً کوشش های خود را شروع و هدایت می کنند (مفاخری و معتمدی،1390). به عبارت دیگر یادگیری خود تنظیمی به مشاركت فعال یادگیرنده از نظر رفتاری، انگیزشی، شناختی و فراشناختی در فرایند یادگیری برای بیشتر كردن یادگیری اطلاق می شود (سبحانی نژاد و عابدی، 1385).

مفهوم یادگیری خود نظم یافته از نظریه اجتماعی – شناختی بندورا (2006)، نشئت گرفته است که در آن فرض می گردد بین فرایندهای شخصی، محیطی و رفتاری علیت متقابل برقرار است. میزان استفاده فراگیران از راهبردهای خود تنظیمی یادگیری نه تنها به دانش آنان درباره این راهبردها بستگی دارد، بلکه به فرایندهای تصمیم گیری فراشناختی و پیامدهای یادگیری در محیط آموزشی نیز مرتبط است. در مجموع، مفهوم یادگیری خود نظم یافته، به کاربرد خودتنظیمی در مسائل یادگیری، به ویژه آن گونه از یادگیری اطلاق می شود که در بافت کلاس و محیط آموزشی به وقوع می پیوندد ( سیف، 1390).

مطابق نظر بندورا (1977)، خود تنظیمی کاربرد توانایی ها و قابلیت های خود هدایتی، خود کنترلی و خود مختاری می باشد. از نظر وی، قابلیت های ذکر شده تحت تاثیر باور افراد درباره ی خودکارآمدی در فعالیت ها و رفتارهای مختلف است. خود تنظیمی به عنوان کوشش های روانی در کنترل وضعیت درونی، فرایندها و کارکردها جهت دستیابی به اهداف بالاتر تعریف شده است ( کُل[4]، لوگان[5]، والکِر[6]، 2011).

ایجاد و پرورش مهارت های یادگیری خود تنظیمی به یکی از اهداف آموزشی در چند دهه اخیر تبدبل شده است، به طوری که پژوهش ها و مطالعات مربوط به یادگیری خود تنظیمی در سطح جهان افزایش یافته است. یادگیرندگان خود تنظیم، افرادی فعال و خودجوش هستند که به جای انتظار کشیدن منفعلانه برای یادگیری واکنشی، ابتکار عمل را در یادگیری به دست می گیرند، یادگیری آن ها هدفمند و معنادار است و با توجه به انگیزه بالا، یادگیری ایشان پایداری و تداوم خواهد داشت. این گونه افراد در زندگی خود مسئولیت پذیر تر هستند و از فرایند خودانضباطی در یادگیری خویش سود می برند ( نامداری پژمان، 1390).

منظور از خودتنظیمی در یادگیری، توانایی یادگیرندگان برای درک و کنترل یادگیری شان است که برای موفقیت در مواد درسی بسیار مهم است و آن ها را به یادگیرندگانی اثربخش و کارآمد تبدیل می کند، بنابراین راهبرد یادگیری خودتنظیمی برای آموزش این موضوع به یادگیرندگان است که رفتارشان آموختنی است و می توانند اثرهای رفتاری خود را بررسی کنند و محیط یادگیری خود را چنان سازمان دهند که رفتارها و تلاش هایشان بازدهی بیشتری داشته باشد ( زیمرمن، 2003 به نقل از عجم و همکاران، 1391 ).

راهی ساده برای تعریف مفهوم خود تنظیمی وجود ندارد. اما محققان بارها و بارها بر سه بخش تاکید کرده اند. اول، یادگیری خود تنظیمی شامل استراتژی های فراشناختی دانش آموزان برای برنامه ریزی، نظارت و اصلاح شناخت خود است که اشاره به آگاهی و کنترل فرایندهای تفکر دارد. دوم، تلاش دانش آموزان در مدیریت کارهای علمی خود، به عنوان جزء دیگری از یادگیری خود تنظیمی ارائه شده است. جنبه سوم، راهبردهای شناختی واقعی دانش آموزان است که برای یادگیری مواد واقعی مورد استفاده قرار می دهند. از لحاظ تئوری، این مهارت ها باید نقش مهمی را در شرایط یادگیری عمومی که در آن یادگیرندگان به طور فعال در فرایند یادگیری شرکت دارند، ایفا نماید ( پِنگ[7]، 2012 ).



[1]- Graham

[2]- Harris

[3]- Bandura

[4] - Cole

[5] - Logan

[6] - Walker

[7] - Peng

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اهداف وب با تجارت الكترونیكی (کامپیوتر و IT)

سه شنبه 26 دی 1396
3:53
خسرو

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اهداف وب با تجارت الكترونیكی

خلاصه :

این مقاله دو هدف را در بردارد:

1- تعیین كردن اهمیت اهداف وب با تجارت الكترونیكی برای كاربرانی كه به صورت درون خطی خرید میكنند.

2- شناسایی كردن انتظارات كاربران در جاییكه آنها غالباً انتظار دارند كه این اهداف در سایت تجارتی تجارت الكترونیكی كاملاً طراحی شده قرار بگیرند.

99 شركت كننده در دانشگاه میسوری –رولا از كلاس های زیر لیسانس استخدام شده اند و 103 شركت كننده ای كه اعضای یك سایت تجارت الكترونیكی برازش درون خطی بودند (busyandfit.com) داوطلب بودند. ابتدا شركت كنندگان دردرجه ای كه هر كدام در تصمیمات خرید اهمیت دارند 10 هدف وب باتجارت الكترونیكی را رتبه بندی میكنند.

سپس آنها یكی از 9 محل 4 گوش را در یك صفحه وب انتخاب كردند ، جایی كه آنها انتظار دارند كه یك هدف وب معین دریك سایت تجارت الكترونیكی كاملاً طراحی شده قرار بگیرند . نتایج نشان میدهد كه مهمترین اهداف مهم برای خریداران آن اهدافی هستند كه به آنها اجازه میدهند كه در چندین مرحله به سرعت خرید بكنند در حالیكه آنهایی كه اكتشاف و فراهم آوردن كمك را تشویق میكنند خیلی پایینتر رتبه بندی میشوند.

برای محل های مورد نظر شماهای محل كاربر به طور وسیعی برای محل های هدف وب با تجارت الكترونیكی همسان هستند. و این انتظارات با تحقیق قبلی همسان میباشند. ازاینرو تعیین اهداف در طراحی یك سایت تجارت الكترونیكی همسان با توقعات كاربر باید نسبتاً وظیفه ای نسبتاً ساده باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت +doc

سه شنبه 26 دی 1396
3:53
خسرو

مبانی نظری وپیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 29 کیلو بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

انگیزه پیشرفت

در قرن جدید با پیشرفت سطح رفاه بشر، شاید دیگر مسائلی مانند نیازهای زیستی نتواند محرک نیرومندی برای به جریان انداختن زندگی بشر باشد و حالتی از پوچی و بیهودگی در حال گسترش است. بنابراین اگر بتوانیم افراد جامعه را به سوی زندگی ای بهتر سوق دهیم، یعنی این نگرش که باید در تمام مراحل زندگی هدفی برای پیشرفت خود داشته باشیم و در واقع انگیزه پیشرفت ایجاد کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات روانی را کاهش دهیم. این مسئله در روانشناسی مثبت نگر[1] حتی به عنوان یک روش درمانی مورد توجه قرار گرفته است. بگونه ای که به فرد می‌آموزند که در هر موقعیتی حتی وقایع ناگوار زندگی به دنبال فرصت‌های ایجاد شده باشد، نه این که در جریان افکار منفی خودکار[2] خود گرفتار شود. در روانشناسی مثبت نگر، پیشرفت هدف نیست بلکه منظور اصلی ایجاد هدف در زندگی است (کورِی، ساتویندر و ادواردو[3]، 2010). البته این که فرد خود را گرفتار ملاک‌های رقابتی اجتماعی کند کار درستی نیست، پیشرفت باید با توجه به ملاک‌های فردی و برای تامین نیاز به شکوفایی فرد باشد و فرد باید بیاموزد که بیشتر بر مبنای انگیزه‌های درونی خود رفتار کند تا در صورت عدم موفقیت از مسیر پیش رفت باز نماند (کوهن، فریدریکسون، برون و کان وی[4]، 2009).

در مورد انگیزه پیشرفت تعریف‌های مختلفی ارائه شده است بنا به تعریف ویلدر[5] (1989) این انگیزه عبارت است از میل و اشتیاق یا تلاش و کوششی که افراد برای رسیدن به هدفی یا تسلط بر امور، افراد یا اندیشه‌ها و دستیابی به یک معیار متعالی از خود نشان می‌دهند. بر اساس تعریفی دیگر، انگیزه پیشرفت سائقی برای پیشی گرفتن از دیگران، دستیابی به پیشرفت با توجه به ملاک‌های مشخص و تلاش جهت کسب موفقیت است (روبینز[6]، 1993). همچنین، گیج و برلانیر (1992) انگیزه پیشرفت را به صورت یک میل یا علاقه به موفقیت کلی یا موفقیت در زمینه فعالیت خاص تعریف کرده اند. بسیاری از محققین عقیده دارند که انگیزه پیشرفت یکی از صفات شخصیتی نسبتا پایدار است که منشا بسیاری از رفتارهاست. افراد از نظر داشتن انگیزه پیشرفت با هم متفاوتند. برخی دارای انگیزه پیشرفت بالا هستند و برای به دست آوردن موفقیت و دستیابی به هدف‌های خود تلاش می‌کنند و برخی دیگر انگیزه پیشرفت پایینی دارند (اتکینسون، 1966).

2-2-2- انواع انگیزه پیشرفت

تقسیم بندی هدف گرا[7]: انگیزه­های پیشرفت به دو دسته اصلی، انگیزه­های عملکردی[8] و انگیزه­های تبحری[9]، تقسیم شده‌اند. در ارتباط با انگیزه­های عملکردی شخص می­خواهد شایستگی خود را به دیگران نشان دهد یا آن را بهبود بخشد (مومرستیگ و همکاران، 2011). افراد در انگیزه­های عملکردی معمولاً شایستگی خود را بر اساس یک معیار ارزیابی می­کنند. افراد دارای انگیزه­های عملکردی روی این موضوع تمرکز دارند که توانایی­ها و مهارت­های خود را در مقایسه با دیگران نشان دهند. پیشرفت بر اساس انگیزه­ عملکردی به معنی بهتر عمل کردن نسبت به دیگران است. افراد دارای انگیزه­های تبحری معمولاً شایستگی خود را بر اساس توانایی شخصی ارزیابی می­کنند و توجه خود را بر پرورش دادن شایستگی و تسلط یافتن بر تکلیف متمرکز می­کنند. پیشرفت بر اساس انگیزه­های تبحری به معنی ترقی کردن است (کاپلان و مائهر[10]، 2007).

پژوهشگران معتقدند تفاوت قائل شدن بین انگیزه­های تبحری و عملکردی بسیار مهم است. انگیزه­های تبحری، در موقعیت‌های پیشرفت (به عنوان مثال، در مدرسه، کار و ورزش)، با شیوه­های تفکر[11]، احساس و رفتار مثبت و سازنده در ارتباط است، در حالی که انگیزه­های عملکردی، در موقعیت‌های پیشرفت، با شیوه­های تفکر، احساس و رفتار نسبتاً منفی و بی­حاصل ارتباط دارد و فرد ممکن است برای ارتقای مرتبطه خود به فکر پایین آوردن دیگران باشد. از طرف دیگری، انگیزه‌های تبحری بر اساس رقابت نیست اما مشکل این است که ممکن است فرد را از معیارهای جامعه جدا کند. به طور مثال فرد آنقدر در امور هنری پیش رود که به سایر جنبه‌های زندگی توجهی نداشته باشد و در ساده ترین کارهای خود درمانده باشد (زایگلر، شموکل، اگلوف و بوهر[12]، 2010).

تقسیم بندی بر اساس منبع انگیزه: به دو دسته انگیزه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. انگیزش درونی شامل گرایش فطری برای پرداختن به تمایلات، استعداد­ها و تسلط یافتن بر چالش­ها است. انگیزش درونی به طور خود جوش از نیازهای روانی فرد، کنجکاوی شخصی و تلاش فطری برای رشد ناشی می­شود. از آنجا که افراد دارای نیازهای روانی هستند، بنابراین برای ارضای این نیازها باید از ابزار خاصی نیز استفاده کنند، احساس شایستگی و احساس خود مختاری دو نمونه از ابزارهایی هستند که فرد از طریق آن­ها نیازهای روانی خود را ارضا کرده و به دنبال آن انگیزه درونی را نیز تجربه می­کند. انگیزش درونی یک نیروی طبیعی است که رفتار را در غیاب پاداش­ها و فشارهای بیرونی نیرومند می­کند. به عنوان مثال، علاقه بدون کمک پاداش­ها و فشارها می­تواند میل به خواندن کتاب را در فرد برانگیزد و شایستگی نیز می­تواند فرد را ساعت­ها در یک تکلیف درگیر کند (تراش، کاسیدی، ماروسکین و الیوت[13]، 2010).

انگیزش بیرونی از مشوق­ها و پیامدهای محیطی ناشی می­شود. هنگامی‌که ما برای کسب نمره بالا، دریافت جایزه یا انجام یک تکلیف در مدت تعیین شده تلاش می­کنیم، در واقع، رفتار ما به صورت بیرونی برانگیخته شده است. منشأ این نوع انگیزه، رویدادهای محیطی است؛ بنابراین نوعی دلیل محیطی برای شروع یا ادامه یک فعالیت باید موجود باشد. این نوع انگیزه وسیله­ای برای رسیدن به هدف است. به عبارت دیگر، رفتار وسیله و پیامد، هدف است. به عنوان مثال، کودکی که به طور جدی درس می­خواند احتمالاً این کار را به خاطر کسب نمره بالا، پاداش یا خوشحال کردن معلم و والدینش انجام می­دهد. در این مورد، هدف کودک کسب نمره، پاداش یا تأیید است. درس خواندن جدی در حکم وسیله­ای برای رسیدن به این هدف­ها می­باشد (تراش و همکاران، 2010).


[1]. Positive psychology

[2]. negative automatic thought

[3]. Corey, Satvinder & Eduardo

[4]. Cohen, Fredrickson, Brown & Conway

[5]. Vilder

[6]. Robbins

[7]. goal orientation

[8]. functional motive

[9]. skillfully motive

[10]. Kaplan & Murry

[11]. thinkingstyle

[12]. Ziegler, Schmukle, Egloff & Bühner

[13] Thrash, Cassidy, Maruskin & Elliot

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تحول هتل (فلسفه و منطق)

سه شنبه 26 دی 1396
3:53
خسرو

دسته بندیفلسفه و منطق
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل32 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیر تحول هتل در جهان

صنعت هتلداری نوین آغاز خود را به كشورهای اروپایی بویژه سوییس مدیون است. این صنعت در ساختمانهای كوچك و محق كه برای گشودن آنها ازكلیدهای چوبین استفاده می‌شد، شكل گرفت و در همین هتلهای كوچك انواع خدمات و سرویسها به مشتریان عرضه می‌گردید. دارندگان هتلها بیشتر طبقه ثروتمند و اشراف بودند.

این مراكز هتل خوانده نمی‌شدند و كلمه Hotel از حدود سالهای 1760 میلادی برای نامیدن این مراكز بكار گرفته شد. این واژه خود از كلمه هاستل (Hostel) مشتق شده است كه در همان سالها و در انگلستان برای نامیدن این مراكز به كار می‌رفت. در آمریكا مكان‌هاییكه به این منظور اختصاص می‌یافت را با واژه Inn مشخص می‌كردند (واژه Inn در زبان انگلیسی به مفهوم كاروانسرا، مسافرخانه، میهمان‌خانه و گاه به معنی منزل به كار برده می‌شود) و همراه با این كلمه در مواردی مشابه از عبارت COFFEE HOUSE استفاده می‌شد.

رشد واقعی و تكامل این صنعت در آمریكا با گشایش سیتی هتل در نیویورك در سال 1794 آغاز شد و این نخستین ساختمانی بود كه به ارائه خدمات مربوط به هتلداری اختصاص می‌یافت. فعالیتهای این مركز به ایجاد انگیزش و رقابت در میان شهرهای دیگر انجامید بطوریكه سرمایه‌داران متعدد به این صنعت روی آوردند و هتلهای چندی تأسیس كردند در این هنگام بود كه بر تعداد هتل‌ها افزوده شد. اما گسترش افسانه‌ای و شگفت‌آور این صنعت به سال‌های قرن بیستم برمی‌گردد.

سال 1930 با رویدادی غم‌انگیز برای این حرفه همراه شد به طوری كه چنان ركور سرد و سنگینی بر آن تحمیل شد كه سرمایه‌داران امید اندكی به بهبود آن داشتند ولی آغاز جنگ جهانی دوم باعث شد كه رونقی سریع و شگفت‌آور در این صنعت بوجود آید. این همای سعادت در تمامی دوران جنگ و تا آغاز دهه 1950 بر بام همه مراكزی كه هتل نامیده می‌شدند در پرواز بود و رشد و شكوفایی آنها ادامه داشت، اما بحث مراكزی به نام «متل‌ها» كه فقط به آمریكای شمالی محدود می‌شد با مقوله مذكور جدا بود.

كارهای جمعی و گسترش سرمایه‌ها به منظور تأسیس هتل‌های زنجیره‌ای در همان سالها شروع شد و این پدیده با عارضه‌ای نیز همراه شد. بدین ترتیب كه دارندگان هتل‌های كوچكتر خود را در مبارزه برای بقا با سرمایه‌داران بزرگ، از بین رفته می‌دیدند. این صنعت در ابعاد و ملیتهای مختلف توسعه می‌یافت و هتل‌های زنجیزه‌ای بین‌المللی می‌توانستند تخصص، تكنولوژی و بازاریابی را به خود اختصاص دهند كه دارندگان هتل‌های كوچك و منفرد از این امتیاز بی‌بهره‌ بودند و راهی نداشتند غیر از آنكه به هتل‌های زنجیره‌ای مانند شرایتوان، هیلتون، هایت، هالید‌ی این، رامادار این و غیره بپیوندند.

رونق و گسترش هتلهای بزرگ روزافزون است به طوری كه نمی‌توان بر آن پایانی متصور شد در این گونه هتلها ارائه خدمات و برآوردن نیاز مشتریان و میهمانان به بهترین وجه صورت می‌گیرد و همواره سعی در این است كه سرویس و خدمات بهتر و كاملتری در اختیار میهمانان قرار گیرد و رضایت آنها بیش از پیش فراهم شود.

گراند هتل

همزان با پیشرفت صنعت در اروپا و بوجود آمدن راه‌آهن و ارتباطات وسیع همچنین توسعه وسایل ارتباطی و بسط و تجارت و بالاخره ظاهر شدن طبقه جدید اجتماعی (بورژوا)، همه و همه علل اصلی بوجود آمدن این فرم جدید هتل گردیدند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب ها: تحول هتل ,
[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق خلاقیت +doc

سه شنبه 26 دی 1396
3:52
خسرو

مبانی نظری وپیشینه تحقیق خلاقیت

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 33 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

خلاقیت

یکی از ویژگی‌ها و صفات شناختی که در مباحث مختلف مورد توجه محققین و پژوهشگران قرار گرفته است ویژگی خلاقیت است با توجه به مشکلات مختلفی که دنیای امروز با آن دست به گریبان است توجه به تفکر انتقادی و عامل پیش‌بینی کنندهآن یعنی خلاقیت از اهمیت ویژه‌های برخوردار است.

2-5-1- تعریف خلاقیت

در بین روانشناسان توافقی که حاکی از نظر مشترک پیرامون تعریف خلاقیت باشد وجود ندارد. در واقع گستردگی تعریف، نشأت گرفته از دیدگاههای گوناگون روان شناختی از این پدیده است. خلاقیت فرآیندی از خلاق بودن است، مجموعه ای از اعمال که ایده‌ها افکار و اشیاء فیزیکی جدیدی را به وجود می‌آورد (کلایتون[1]،2002). آلدر[2](2002) "در کتاب چگونه هوش خلاق را تعریف کنیم؟"، خلاقیت را این گونه تعریف کرده است:

  • چیزی است که هنر پیشگان دارند.
  • یک نگرش غیر معمول یا بدیع به مسایل است.
  • تداعی با عناصر شناختی منفک با ایده هاست.
  • فرآیندی که به محصول با ارزش می‌انجامد.
  • یک استعداد یا صفت خاص حاصل شده‌ی مغزی به عنوان یک نظام پیچیده است.
  • فرآیندی که چیزی را جدید و با ارزش می‌کند.
  • ویژگی‌ها و خصوصیات بی همتایی از آنچه که فرد به آن معنا می‌دهد.

رانکو[3] (2007) نیز خلاقیت را شامل آفرینش چیزی جدید و مفید می‌داند. یکی از نظریه پردازانی که تحقیقات گسترده ای در رابطه با خلاقیت انجام داده است. تورنس (1998،به نقل از سیف، 1387)، سه تعریف برای خلاقیت در سه زمینه پژوهشی، هنری و وابسته به بقاء مطرح کرده است. به نظر وی تعریف پژوهشی خلاقیت عبارت است از فرآیند حس کردن مشکلات و مسایل، شکاف در اطلاعات، عناصر گم شده چیزهای ناجور، حدس زدن و فرضیه سازی درباره این نواقص و ارزیابی و آزمودن این حدس‌ها و فرضیه ها، تجدید نظر کردن و دوباره آزمودن آنها و بالاخره انتقال نتایج. تورنس در تعریف هنری خلاقیت به مصادیقی اشاره می‌کند که برخی ازمصادیق عبارتند از: خلاقیت مانند خواستن دانستن است، خلاقیت مانند دوباره نگاه کردن است، آفرینندگی مانند خط زدن خطاهاست، آفرینندگی مانند خواندن به سبک خود است. تورنس در تعریف خلاقیت"وابسته به بقاء" خلاقیت را عبارت از قدرت کنار آمدن با موقعیت‌های دشوار و خطرناک می‌داند، وقتی که شخص هیچ راه حل از پیش آموخته شده‌ای ندارد. گانیه (1985، به نقل از سیف، 1387) خلاقیت یا آفرینندگی را نوعی حل مسأله می‌داند که تازگی نتایج تفکر آفریننده از ویژگی‌های آن است. در نظریه گیلفورد آفرینندگی بر حسب تفکر واگرا تعریف شده است (سیف،1387).

2-6- دیدگاه‌های کلی مربوط به خلاقیت

در ارتباط با خلاقیت، یک نظریه منحصر به فرد که مورد قبول همگان باشد وجود ندارد. به همین دلیل، نظریه‌های متفاوتی که در این زمینه وجود دارند را مورد ملاحظه قرار می‌دهیم، تا ببینیم هر کدام برای درک کلی موضوع چه چیزی عرضه می‌کنند.

2-6-1- دیدگاه غرب از خلاقیت

تعاریف خلاقیت و هم چنین فرآورده و نگرش به آن، از فرهنگی به فرهنگ دیگر فرق می­کند. تعریف غرب از خلاقیت بیشتر در آزمون­های خلاقیت تورنس مشاهده می­شود. در این آزمون­ها تکالیف به صورت سیالی (تعداد ایده­ها)، انعطاف­پذیری (تنوع و گوناگونی ایده­ها) و ابتکار (معنی­دار بودن ایده­ها) نمره­گذاری می­شوند که این‌ها بازتابی از دیدگاه دنیای غرب به خلاقیت است. نگرش‌های فرهنگی به سمت خلاقیت از ارزشهای اساسی و اصلی غرب در طرفداری از گروه‌های اجتماعی مثل آزادی، فردیت گرایی و پیشرفت اصولی و زیر بنایی ناشی می‌شود و اصطلاحات ابتکار، سیالی و انعطاف پذیری دیدگاه‌های فرهنگ غرب را زنده می‌کند (آدلر، 2002).

2-6-2- دیدگاه شرق از خلاقیت

دیدگاه شرق در مورد خلاقیت بیشتر از اصول زیر ناشی می‌شود:

1. بیان کمال فردی

2. در ارتباط با سنت و عرف در دوره‌های قبلی تاریخ (شامل قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین آن‌ها) می‌باشد.

3. بیان و توصیف یک حس درونی از خصوصیات اصلی آن است.

این دیدگاه، خلاقیت را به اشکال مختلف به مراقبه مربوط می‌کند. مراقبه روشی است که ما درون خود را می‌بینیم و خلاقیت را در آن جا می‌دهد. خلاقیت بیشتر به نظریه سلسله مراتب نیازهای مزلو، به مفهوم خود شکوفایی با کمال فردی که در روانشناسی غربی اهمیت دارد، نزدیک است. خلاقیت در دیدگاه شرقی تلاش دارد واقعیت‌های ناهشیار موجود را کشف کند، نه این که چیزی جدید را اختراع کند. بنابراین، تلاش در جهت خلق دوباره می‌باشد و فعال سازی مجدد مطرح است نه اختراع. در بعضی از کشورهای شرقی خلاقیت بیشتر یک ابراز روحانی است و نه یک فرآیند حل مسأل دنیوی (آدلر،2002).


[1] .Cliton

[2] .Alder

[3].Ranco

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اکو و نقش آن در توسعه اکوتوریسم بین المللی (گردشگری و توریسم)

سه شنبه 26 دی 1396
3:52
خسرو

دسته بندیگردشگری و توریسم
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات89
حجم فایل106 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اکو و نقش آن در توسعه اکوتوریسم بین المللی

چکیده

جهانگردی پدیده ای است کهن که از دیرباز در جوامع انسانی وجود داشته و به تدریج با طی مراحل تاریخی مختلف به موضوعی اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است . یکی ازاشکال مختلف گردشگری، اکوتوریسم یا گردشگری در کشورهای مختلف و سراسر دنیا به امر گردش در طبیعت و در ورای آن به لزوم حفظ محیط زیست بیش از هر زمان دیگری اذعان دارند.

کشورهای عضو اکو به دلیل داربودن شرایط ویژه جغرافیایی، اقلیمی، مناظر زیبا و بدیع طبیعی و هم چنین جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی و ... بستر مناسبی جهت حضور گردشگران با علایق متفاوت است.

روش مطالعه در تحقیق حاضر تحلیلی – توصیفی می باشد که ویژگی های اقلیمی و زیست محیطی،راه های دسترسی، امکانات موجود در کشورهای اکو، منابع گردشگری و وضیعت بهره برداری آن ها مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین با مطالعه قابلیت ها و تنگناهای این کشورها به ارائه راهکارهایی جهت توسعه گردشگری این مناطق اکوتوریستی پرداخته است.

در بررسی های صورت گرفته مشخص گردید که عدم وجود زیرساخت ها و امکانات اولیه مناسب و فقدان مدیریت صحیح باعث گردیده تا این کشورها از تاثیرات اقتصادی و اجتماعی گردشگری بهره چندانی نبرد.

اما آنچه مسلم است این است که در صورت برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح و اصولی، ایجاد تاسیسات زیربنایی مناسب، تسهیلات و امکانات اقامتی و تبلیغات بیشتر در زمینه اکوتوریسم کشورهای اکو، می توان آنها را به قطب گردشگری طبیعی در جهان تبدیل کرده وسالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود جذب نماید و با ایجاد حجم انبوهی از فرصت های شغلی منافع آن را به طور مستقیم متوجه اقشار مردم جهان سازد.

واژه های کلیدی: توسعه گردشگری، اکوتوریسم، کشورهای اکو،جهانگردی

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول:کلیات تحقیق....................................................................................................

پیش گفتار

1-1 بیان مسئله

1-2 هدفهای تحقیق

1-3 اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن

1-4 ادبیات پژوهش

1-5 سوالات یا فرضیه های تحقیق

1-5-1 سوال اصلی

1-5-2 سوالات فرعی

1-5-3 فرضیه ها

1-6 متغیرهای تحقیق

1-7 روش تحقیق

1-8 روش گردآوری اطلاعات

1-9 متغیرها و واژه های کلیدی تحقیق

1-10 سازماندهی پژوهش

فصل دوم: مبانی نظری: ............................................................................................................................

2-1 گردشگری

2-2 تاریخچه و صنعت گردشگری

2-3 انواع گردشگری

2-3-1 گردشگری داخلی

2-3-2 گردشگری درون مرزی

2-3-3 گردشگری برون مرزی

2-3-4 گردشگری بین المللی

2-4 تعریف گردشگر و گردشگری

2-4-1 بازدید کننده بین المللی

2-4-2 بازدید کننده داخلی

2-4-3 بازدید کننده بیش از یک شب

2-4-4 بازدید کننده یک روزه

2-5 اشکال عمده گردشگری

2-5-1 گردشگری شهری

2-5-2 گردشگری روستایی

2-5-3 گردشگری قومی و عشایری

2-5-4 گردشگری مذهبی و زیارتی

2-5-5 گردشگری طبیعت گردی(اکوتوریسم)

2-5-6 گردشگری درمانی

2-5-7 گردشگری علمی و آموزشی

2-5-8 گردشگری سیاسی

2-5-9 گردشگری تاریخی – فرهنگی

2-5-10 گردشگری تفریحی

2-5-11 گردشگری تجاری و بازرگانی

2-5-12 گردشگری ورزشی

2-5-13 گردشگری ماجراجویانه

2-5-14 گردشگری برای دیدار بستگان

2-6 اهمیت برنامه ریزی توسعه گردشگری

2-7 روشهای مطالعه گردشگری

2-8 اجزای توسعه گردشگری

2-8-1 جاذبه های فعالیتهای گردشگری

2-8-2 تاسیسات اقامتی

2-8-3 سایر تسهیلات و خدمات گردشگری

2-8-4 نظام حمل ونقل داخلی

2-8-5 سایر زیر ساختها

2-8-6 عناصر سازمانی

2-9 پیوند جغرافیا با فعالیتهای توریستی

2-10 اثرات گردشگری

2-10-1 اثرات مثبت گردشگری

2-10-2 اثرات منفی گردشگری

2-11 اکوتوریسم

2-12 مفهوم اکوتوریسم

2-13 ویژگی های اکوتوریسم

2-14 تحلیل بازار اکوتوریسم

2-15 فرهنگ طبیعت گردی

2-16 ظرفیت پذیری و استفاده چند جانبه

2-17 اثرات اکوتوریسم

2-17-1 اثرات مثبت اکوتوریسم

2-17-2 اثرات منفی اکوتوریسم

2-18تعریف منطقه و انواع مناطق

2-19منطقه گرایی یا ناحیه گرایی

فصل سوم:

3-1 مقدمه

3-2 سازمان همکاری برای عمران منطقه ای (آرسی دی)

3-3 سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و گسارش آن

3-4 اهداف

3-5 ارکان

3-6 تشکیلات

3-7 همکاری با سازمانهای منطقه ای و بین المللی

بررسی اعضای اکو

3-8 -1جمهوری آذربایجان

3-8-1-1 تاریخ مختصر

3-8-1-2 ساختارهای سیاسی

3-8-1-3 اقتصاد

3-8-1-4 مذهب و فرهنگ

3-8-2 جمهوری ازبکستان

3-8-2-1 تاریخ مختصر

3-8-2-2 ساختارهای سیاسی

3-8-2-3 اقتصاد

3-8-2-4 تجارت خارجی

3-8-2-5 مذهب وتشکیلات

3-8-3 جمهوری اسلامی افغانستان

3-8-3-1 تاریخ مختصر

3-8-3-2 ساختارهای سیاسی

3-8-3-3 اقتصاد

3-8-3-4 مذهب و فرهنگ

3-8-4 جمهوری اسلامی ایران

3-8-4-1 تاریخ مختصر

3-8-4-2 ساختارهای سیاسی

3-8-4-3 اقتصاد

3-8-4-4 تجارت خارجی

3-8-4-5 مذهب و فرهنگ

3-8-5 جمهوری اسلامی پاکستان

3-8-5-1 تاریخ مختصر

3-8-5-2 ساختارهای سیاسی

3-8-5-3 اقتصاد

3-8-5-4 مذهب و فرهنگ

3-8-6 جمهوری تاجیکستان

3-8-6-1 تاریخ مختصر

3-8-6-2 ساختارهای سیاسی

3-8-6-3 اقتصاد

3-8-6-4 مذهب و فرهنگ

3-8-7 جمهوری ترکمنستان

3-8-7-1 تاریخ مختصر

3-8-7-2 ساختارهای سیاسی

3-8-7-3 اقتصاد

3-8-7-4 مذهب و فرهنگ

3-8-8- جمهوری ترکیه

3-8-8-1 تاریخ مختصر

3-8-8-2 ساختارهای سیاسی

3-8-8-3 اقتصاد

3-8-8-4 مذهب و فرهنگ

3-8-9 جمهوری قرقیزستان

3-8-9-1 تاریخ مختصر

3-8-9-2 اقتصاد

3-8-9-3 مذهب و فرهنگ

3-8-10 جمهوری قزاقستان

3-8-10-1 تاریخ مختصر

3-8-10-2 اقتصاد

3-8-10-3 مذهب و فرهنگ

فصل چهارم: یافته های تحقیق

فصل پنجم: تجزیه و تحلیل، نتیجه گیری و پیشنهادات

فصل اول

کلیات تحقیق

پیشگفتار

حرکت و سفر به منظور دیدن پدیده های ناشناخته و سرزمین های مختلف و مناظر جذاب طبیعت در نهاد انسانی نهفته است. از دیرباز همواره گروه هایی از انسان ها به خاطر دیدار بلادی دیگر و آشنایی با اقوام و جوامع مختلف بشری و دیدار مناطق جذاب و دل فریب طبیعت و نیز داد و ستد کالاهای مختلف رنج سفر را بر خود هموار نمودند و با وجود خطرات مختلفی که زندگی و مال آنها را تهدید می کرد راهی مناطق دور و نزدیک می گردیدند.

بسیاری از ستاره گان پر فروغ دانش بشریت به منظور دسترسی به معارف عالی و سرچشمه لایزال حقیقت از سر و جان می گذشتند ورنج ها و سختی هایی می کشیدند و راهی سفر می گردیدند. در طول تاریخ گروه هایی از طالبان علم برای راه یابی به دانش مرارت های فراوانی را متحمل می گردیدند تا بتوانند افق های دور دست را بپیمایند و از محضر عالمان و رجال دانش بهره بگیرند و به کشف رموز خلقت نائل آیند و بر اساس همین دستاوردها و موفقیت ها بود که سرزمینی جدید کشف گردید و دایره داد و ستدها گسترش یافت و روستاها و شهرها و راه ها و مراکز تجمعات انسانی از رونق بیشتری برخوردار گشت. این گونه مسافرت ها تا انقلاب صنعتی اروپا با همین انگیزه ها ادامه داشت، اما پس از شکل گیری انقلاب صنعتی اروپا و ایجاد دگرگونی ها و تحولات عظیم در بسیاری از زمینه ها، مقدمات شکل گیری صنعت گردشگری فراهم گشت.

صنعت گردشگری علاوه بر اشتغال و درآمد زایی و ارتقاء سطح فرهنگ به مثابه پلی قلمداد می گردد که انسان ها و ملیت های گوناگون را به یکدیگر ارتباط می دهد و موجبات استحکام و پیوندهای اجتماعی ملل را فراهم می ساخته و در بسط و گسترش روابط بین المللی و برقراری صلح جهانی نیز سهم به سزایی را ایفا می کند.

با توجه به اهمیت جهانی این صنعت بدون تردید کشور های اکو با توجه به وجود جاذبه های متنوع طبیعی و چشم اندازهای زیبای جغرافیایی و میراث های عظیم تاریخی و مرقدهای متبرکه زیارتی و سیاحتی و آثار بدیع و با شکوه هنری، دارای جایگاه ویژه ای است که در اثر توجه و بذل عنایت بیشتر می تواند به یکی از قطب های بزرگ توریستی تبدیل گردد و میلیون ها جهانگرد مشتاق را به طرف این مناطق بکشاند.

1-1 بیان مساله تحقیق:

گردشگری در جهان صنعتی امروز به سرعت در حال رشد است و به عنوان منبع در آمدی مهم برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه محسوب می شود. اکوتوریسم یا گردشگری مبتنی بر طبیعت گردی، بخش به سرعت رشد یابنده ای در نظام بازار جهانی گردشگری می باشد. مکان های هدف این نوع گردشگری عمدتا پارک های ملی، ذخیره گاه های حیات وحش، سیماهای طبیعی جذاب و تماشایی، مناطق بکر و دست نخورده می باشد. گردشگری طبیعی هم به طور مستقیم از طریق مشارکت در اقدامات و برنامه های حفاظتی و هم به طور غیر مستقیم از طریق ایجاد درآمد برای جوامع محلی و در نتیجه ایجاد انگیزه برای آنها در جهت حفاظت از میراث های طبیعی فعالانه عمل می نماید.

سرزمینهای جهان و تمدنهای کهن و درخشان آن از چنان غنایی برخوردار است که هر انسانی را برای مشاهده جلوه های بی بدیل و منحصر به فرد فرا می خواند. مناظر زیبای طبیعی، چشم اندازهای انسانی و آثار متنوع باستانی و فرهنگی مجموعه ای زیبا را خلق نموده تا خاطره ای بیاد ماندنی را در ذهن هر گردشگری بجای گذارد. مناظر زیبای کویری و بیابانی، سواحل صخره ای و پوشش گیاهی متنوع و متراکم جهان، همگی دال بر این ادعاست.

اکو یک سازمان منطقه ای با عضویت ده کشور با مساحت 8میلیون کیلومتر و جمعیت تقریبی 400میلیون نفر است . این سازمان در زمینه همکاری اقتصادی بیشترین فعالیت رادارد.

سازمان همکاری اقتصادی (اکو) استمرار سازمان عمران منطقه ای (RCD) می باشد که درسال 1364 با توافق مجدد سه کشور ایران ، ترکیه و پاکستان احیا گردید. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و درسال 1373 شش کشور آسیای مرکزی شامل ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، ترکمنستان و آذربایجان به همراه افغانستان به این سازمان پیوستند. از آن تاریخ اکو با عضویت 10کشور به یکی از سازمانهای مطرح منطقه ای در غرب آسیا تبدیل شده است .

منطقه اکو دارای ظرفیت های بالای جغرافیایی ، ژئوپلیتیکی و جمعیتی است که می تواند منافع واقعی ملت های منطقه را تامین کند . این منطقه از جمعیت حدود چهارصد میلیونی و موقعیت ممتاز جغرافیایی بهره می برد. این منطقه با مناطق و بازارهای مهم و بزرگی چون اتحادیه اروپایی ، هند ، چین ، فدراسیون روسیه ، منطقه استراتژیک خلیج فارس و دریای عمان هم مرز است . اکو با توجه به موقعیت جغرافیایی آن از گذشته های دور به عنوان مسیر طبیعی تجارت بین شرق و غرب (جاده ابریشم ) مطرح بوده است . این منطقه همچنین دارای منابع عظیم طبیعی از جمله منابع معدنی ، منابع متنوع انرژی و منابع مهم غذایی – کشاورزی است.

اکو طی حدود دودهه از دوران جدید حیات خود (پس از تجدید ساختار ) ، توانسته است با حرکتی هرچند آهسته ،گام های اساسی در خصوص شناسایی زمینه های اصلی همکاری بویژه در حمل ونقل ، تجارت ، کشاورزی و عرصه های گوناگون دیگر و نهادینه ساختن این همکاری ها در چارچوب موافقتنامه های مهم چند جانبه و نیز هماهنگی سیاست ها وبرنامه های ملی در سطوح منطقه ای بردارد. با این وجود این سازمان هنوز با چالش های قابل توجهی در تحقق اهداف و مقاصد خود مواجه است.

این تحقیق در صدد است تا به بررسی امکانات و قابلیتهای کشورهای عضو پرداخته و پتانسیل های موجود در هر کشور در ایجاد نقاط مشترک و هماهنگی بین کشورها برای توسعه گردشگری بویژه طبیعت گردی و فعال سازی هرچه بیشتر این صنعت در منطقه را بررسی نماید.

1-2 هدفهای تحقیق :

- گرد آوری اطلاعات و تولید ادبیات نظری در باره بحث گردشگری در منطقه اکو با توجه به فقر منابع در این زمینه.

- ارائه راه کارهایی برای هر چه بیشتر فعال شدن این سازمان در زمینه رشد و توسعه اکوتوریسم در منطقه .

- برای رسیدن به اهداف فوق و یافتن راهکارهای علمی دراین زمینه انجام تحقیق حاضر ضروری به نظر می رسد.

1-3 اهمیت موضو ع تحقیق و انگیزه انتخاب آن :

- مادر این تحقیق تلاش داریم مشکل موجود در زمینه گردشگری را بررسی نموده و چگونگی توسعه و گسترش این صنعت مهم را در منطقه اکو مورد توجه قرار دهیم. و اکو چگونه می تواند به توسعه گردشگری کمک کند . و چه زمینه هایی وجود دارد و یا راهکارها چه هستند.

- چرا به اکوتوریسم تا به حال پرداخته نشده است ؟

-

1-4 ادبیات وپیشینه پژوهش :

درباره موضوع این تحقیق، دست کم تا جایی که محقق جستجو کرده پژوهشی صورت نگرفته است. به این ترتیب مشخص می شود که در زمینه نقش اکو در توسعه طبیعت گردی اثر علمی قابل توجهی وجود ندارد. بخصوص اینکه این سازمان یک سازمان اقتصادی است و نقش اصلی آن تاکنون در این زمینه بوده است. در عین حال در اینجا به یک مورد کتاب و چند مورد مقاله اشاره می شود. کتاب سازمان همکاری اقتصادی (اکو) دستاوردها وچشم اندازها تالیف دکتر الهه کولائی و با بررسی در کتابخانه وزارت امور خارجه و دانشکده روابط بین الملل و سایتهای معتبر حدودا 10تا 12 مورد مقاله و پایان نامه در خصوص اکو موجود بود که همه آنها در زمینه نحوه تشکیل سازمان و چگونگی عملکرد آن وچشم انداز اکو در سال 2014و میزان پیشرفت و نقش سیاسی و منطقه ای سازمان مورد بررسی قرار گرفته بود.

1-5 سوالات یا فرضیه های تحقیق (بیان روابط بین متغیر های مورد مطالعه )

1-5-1 سوال اصلی :

سوال اصلی این تحقیق عبارت است از اینکه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) چه نقشی در توسعه اکوتوریسم (طبیعت گردی) دارد؟

1-5-2 سوالات فرعی :

آیا در کشورهای عضو اکو زمینه بستر گسترش طبیعت گردی وج

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به downloadfiles است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]